FANDOM

Do początku ii wojny światowej Wehrmacht podszedł, mając jako jednego karabinu maszynowego stworzony na początku lat 1930-tych MG-34. Przy wszystkich jego zalet miał wiele wad - jest dość często забруднювався w mechanizmach, był zbyt drogi w produkcji, co nie pozwalało wykonywać stale rosnące ilości zamówień dla armii. Dlatego w 1939 roku rozpoczęła się opracowanie nowego karabinu maszynowego na wymianę MG-34.

Historia prototypu Edytuj

Rozwój zajął się inżynier Грунов z firmy Metall und Lackierwarenfabrik Johannes Grossfuss AG.

W 1942 roku na uzbrojenie Wehrmachtu trafił nowy pojedynczy karabin maszynowy MG-42, który został wprowadzony do produkcji w tej firmie. MG-42 został zaprojektowany pod konkretne wymagania: miał to być jeden karabin maszynowy, możliwie tani w produkcji, najbardziej niezawodny i wysokiej siły ognia, która powinna osiągnąć wysoką szybkostrzelnością. Chociaż w konstrukcji MG-42 wykorzystano niektóre elementy MG-34 (co ułatwiło przejście do produkcji nowego modelu pistoletu maszynowego w warunkach wojny), i w ogóle jest on oryginalny system z wysokimi występów na żywo.

Bardziej zaawansowana technologia karabinu maszynowego osiągnięty dzięki szerokiemu zastosowaniu tłoczenia. Taniość i szybkość budowy został osiągnięty dzięki wielu innowacji. Po pierwsze, wykorzystanie tłoczenia i zgrzewania punktowego: beczki pudełko wraz z osłoną lufy wykonane przez wbicie z jednego elementu, podczas gdy u MG-34 to były dwie różne części broni, wykonanych przecinarek. Po drugie, w celu uproszczenia zrezygnowali z możliwości podawania amunicji z każdej strony i od możliwości sklep zasilania i możliwości przełączania trybów fotografowania. Po trzecie, zmniejszenie liczby części do 200. w rezultacie, cena karabin maszynowy MG-42 zmniejszyła się o 30%, a металлоемкость na 50%.

Cechy prototypu Edytuj

Oprawka Edytuj

Strzelanie z karabinu maszynowego obowiązuje гвинтівковими amunicją Mausera 7,92х57 mm z lekkim i ciężkim patrona.

Zasada działania automatyki Edytuj

Jak MG-34 automatyka karabinu maszynowego działa na zasadzie odrzutu lufy (krótki odpady).

Prowadzenie ognia Edytuj

Wyzwalacz pozwala prowadzić tylko automatyczny ogień.

Szybkostrzelność Edytuj

1200 - 1300 strzałów na minutę, co bardzo źle odbija się na stabilności karabinu maszynowego podczas strzelania. Dla zapewnienia wysokiej precyzji podczas strzelania zaleca się prowadzić ogień krótkimi seriami po 5 - 7 strzałów.

CelownikEdytuj

Секторный, pozwala skoncentrowanego ognia na odległość do 2000 metrów. Przeciwlotniczy do strzelania do samolotów. Istnieje możliwość także korzystać z celownika optycznego do 2200 metrów.

Bezpiecznik Edytuj

Bezpiecznik przełącznikowego typu, położony na пістолетній uchwycie. Włącza się po naciśnięciu przycisku z prawej strony, uchwyty do kliknięcia, przy czym z lewej strony uchwytu powinna być widoczna jest litera "S". Wyłącza się po naciśnięciu na przycisk z lewej strony dźwigni (również do kliknięcia), aż do uzyskania bouvy "F".

Zasilania Edytuj

Ma tylko jedną opcję: jego pas na naboje. Zasilanie amunicji tylko z elastycznej nie luźne taśmy na 50 lub 250 sztuk amunicji. Taśmy wykonane są w postaci odcinków po 50 sztuk amunicji. Części taśmy można łączyć ze sobą za pomocą gniazda. Konstrukcja mechanizmu podającego pozwala podawać taśmę tylko od lewej do prawej.

Wymiana lufy Edytuj

Za wysoka szybkostrzelność MG-42 wymagał częstej wymiany pni, rozwiązanie opracowane przez inżynierów firmy Metall und Lackierwarenfabrik Johannes Grossfuss AG pozwalało na wymianę pni tylko jedną osobę za 6 - 10секунд, co pozwalało prowadzić praktycznie ciągły ogień. Wymianę pni przy intensywnym ogniu trzeba było wykonywać praktycznie co 250 - 300 strzałów.

Plusy Edytuj

W ogóle ten rodzaj broni doskonale sprawdza się na wszystkich frontach i w różnych warunkach klimatycznych. MG-42 nie wymagał takiego starannej konserwacji jak MG-34. Niewątpliwą zaletą karabinu maszynowego można przypisać jego łatwość obsługi i prostotę konstrukcji, szybkość przygotowania do walki, łatwość montażu i demontażu, płynną pracę automatyki. Wszystko to było bardzo ważne w warunkach prowadzenia działań bojowych.

Minusy Edytuj

Karabin maszynowy MG-42 nie był tak wszechstronny, jak MG-34. Tak, магазинное zasilanie w nim brakuje, a kolejność kierunku taśmy tylko z lewej na prawo, a nie dwustronne, jak w MG-34. Również jego nadwaga i dość szybkie tempo strzelania, jak do ręcznego karabinu maszynowego, co prowadziło do szybkiego temperatury pnia.

Wyposażenie i statystyki Edytuj

W zjednoczonym 1944 r. pułk piechoty miał mieć 118 ręcznych i 24 станковых karabinu maszynowego MG-42. Karabin maszynowy MG-42 było produkowane aż do końca ii wojny Światowej. W niepełnym szacunków, za 1943-44. wyprodukowano około 350000 karabinów maszynowych tego rodzaju.

Taktyczno-techniczne MG-42 Edytuj

Kaliber - 7,92;
Prędkość początkowa pocisku - 710 m/s;
Ciężar karabinu maszynowego z сошкой - 11.4 kg;
Ciężar karabinu maszynowego na lekkiej trójnogu do strzelania na latającym celów - 18 kg;
Ciężar karabinu maszynowego z maszyną i celownikiem optycznym - 32.4 kg;
Długość 1220 mm;
Długość lufy 530 mm;
Pojemność karabinu maszynowego taśmy - 50 - 250 sztuk amunicji;
Szybkość strzelania - 1200 - 1300 strzałów na minutę;
Praktyczna szybkostrzelność - 250 - 300 strzałów na minutę;
Efektywny zasięg - 2000 m.

W grze Edytuj

Medal of Honor: Allied Assault Edytuj

Karabin maszynowy MG-42 w Medal of Honor: Allied Assault jest szeroko stosowany żołnierzami Wehrmachtu jako stałe zainstalowany broń w schroniskach (ochrona bulwar z worków, kamieni, w bunkrach, дотах, stanowisk gniazdach betonowych wewnątrz magazynów, itp.).

Dwa karabiny maszynowe na drodze głównego bohatera sprawiają, że w ten sposób praktycznie nie do przebycia. Jedyne wyjście wybić karabin z karabinu snajperskiego z wyprzedzeniem lub krótkimi strzałami z ukrycia.

Natomiast, gdy wrogich karabinów maszynowych zniszczone, można samemu utrzymać długą przednią obronę z pomocą tej broni za pomocą klawiszy UŻYĆ (F domyślnie), tym bardziej, że amunicja z własnej amunicji Trzeba wydawać nie trzeba, a warunki gry amunicji w MG-42 po prostu się nie kończą i pni, jak w realu, przez 250 strzałów Trzeba zmieniać nie ma potrzeby :0).

Przypisy Edytuj

Broń z gry Medal of Honor: Allied Assault i dodatków

Pistolety Walther P38Colt .45
Кольт 1911 01
Hi Standard Silenced Pistolrewolwer WebleyNagant rewolwerBeretta M1934
Karabiny Mauser KAR98k
Kar98k 00
M1 GarandM1903/A5 SpringfieldShort Magazine Lee-Enfield (expansion packs only)Mosin-Nagant 1891 (expansion packs only)Carcano (expansion packs only)DeLisle carbine (expansion packs only)

SVT-40(expansion packs only)Gewehr 43 (expansion packs only)

Automaty BARStG-44
BAR 01
Vickers-BerthierBredaThompsonMP-40PPSh-41MoschettoSten Mark
Ciężkie uzbrojenie
MOHAA Panzerschreck 00
PanzerschreckBazookaShotgunPIAT
Statyczny (nieruchomy) uzbrojenie
Mg-42 05
MG42M1919A4PzB41
Inne
Компас 01
Mark II fragmentation grenadeModel Stielhandgranate 24F1 grenadeBomba a ManoSmoke grenade

Więcej z Fandomu

Losowa wiki