FANDOM

MoH2010boxart
Medal of Honor to trzynasta gra z serii Medal of Honor, stworzona przez studia Danger Close oraz DICE i wydana 9 października 2010 roku na platformy Microsoft Windows, Xbox 360 oraz PlayStation 3. Gra stanowi restart serii, a jej akcja została osadzona w Afganistanie, w czasach teraźniejszych. Kampania dla jednego gracza stworzona została przy pomocy mocno zmodyfikowanego silnika Unreal Engine 3, natomiast tryb wieloosobowy napędzany jest przez silnik Frostbite.

RozgrywkaEdytuj

Medal of Honor zdecydowanie odróżnia się od innych gier z serii. Porzuca ona temat II wojny światowej i przenosi się do Afganistanu, gdzie po atakach z 11 września 2001 roku rozpoczyna się wojna. EA położyło tak duży nacisk na realizm, że do roli konsultantów zaprosiło prawdziwych operatorów Tier 1 (Poziomu 1), który składa się z dwóch najbardziej elitarnych jednostek specjalnych w Siłach Zbrojnych USA - 1st SFOD-D (Delta) oraz Seal Team Six (DEVGRU). Ukazane w grze operacje wzorowane są na działaniach prawdziwych jednostek specjalnych takich jak ataki na kryjówki wroga, odbijanie zakładników i inne skryte działania.

KampaniaEdytuj

W grze znajduje się kampania w której gracz wciela się w kilkoro bohaterów. Dwójka z nich to operatorzy Tier 1 - Królik (Rabbit), operator z Seal Team Six oraz Diabeł (Deuce) z Delty. Trzecim bohaterem jest Dante Adams, żołnierz 75. Pułku Rangersów. Czwartym jest strzelec śmigłowca Apache, Brad Hawkins.

Historia jest oparta na wydarzeniach z Operacji Anaconda, która miała miejsce w marcu 2002 roku. Ukazane jest tutaj zajęcie lotniska Bagram, bitwa w dolinie Shah-i-Kot oraz walki na Takur Ghar.

Ciekawostki Edytuj

  • Do gry Medal of Honor na PlayStation 3 twórcy dodali pierwszą część serii znaną z konsoli PlayStation 2, czyli Medal of Honor: Frontline.
  • Gra została stworzona w oparciu o dwa silniki graficzne. Pierwszym z nich, użytym w trybie gry jednoosobowej jest ulepszona wersja silnika Unreal Engine 3. Natomiast w trybie wieloosobowym gra używa silnika Frostbite Engine. Podział spowodowany jest tym, że wspomniane tryby były tworzone przez dwa różne studia.
Gry na PC Allied Assault (SpearheadBreakthrough)Pacific AssaultAirborne
Gry na konsole stacjonarne Medal of HonorUndergroundFrontlineRising SunEuropen AssaultAirborneHeroes 2
Gry na konsole przenośne UndergroundInfiltratorHeroes Heroes 2
Gry na telefony Real WarAirborneMedal of Honor 2010
Anulowane Fighter CommandRising Sun 2
Wojna współczesna Medal of HonorWarfighter

Więcej z Fandomu

Losowa wiki